Karin Schneider
Karin Schneider i Nicolás Guagnini to artyści multimedialni, czynni w Nowym Jorku.
W 1997 roku założyli Union Gaucha Productions (UGP) eksperymentalną firmę filmową prowadzoną przez artystów, której celem była interdyscyplinarna współpraca z praktykami artystycznymi z różnych dziedzin.
Jak pisali sami twórcy użycie angielskiego słowa „union” (stowarzyszenie, zrzeszenie, unia) w nazwie grupy: „ sygnalizuje zarówno zbieżność między różnymi elementami, jak i, w kategoriach historycznych, stowarzyszenie pracy przeciwko państwu. „Union” ma być w tym wypadku przypomnieniem możliwych skojarzeń, które są tworzone przez sytuacje, a nie struktury”. Z kolei słowo Gaucho to odniesienie do południowoamerykańskich pasterzy bydła gaúcho. Jak twierdzą artyści: „Kultura Gaucho jest powszechna w niektórych obszarach Argentyny, Urugwaju i południowej Brazylii bez rozgraniczenia terytorialnego, stąd "Union Gaucha" zawsze uprzywilejowuje regionalne nad narodowym, budując różne i zróżnicowane sojusze molekularne. Dodanie słowa "produkcje" wyjaśnia, że artyści kontrolują swoje środki produkcji, ujawniając conditio sine qua non: formę tworzenia, która w pełni integruje swoją podmiotowość z ekonomią”.
Do wspólnych realizacji duetu, oprócz filmu w kolekcji Muzeum Sztuki w Łodzi, należały między innymi film Twins (2001) czy Totloop (2003) we współpracy z Fabio Kacero.
UGP działało do 2010 roku.
Znany z Łodzi Phantom Limb odnosi się do twórczości Katarzyny Kobro i Lygii Clark, oprócz kolekcji Muzeum Sztuki, znajduje się także w zbiorach Centre Georges Pompidou w Paryżu i Museu de Arte Moderna de Sao Paulo.
Ryszard Rau