Andrzej Partum
Neoawangardowy poeta, kompozytor, performer, twórca obiektów, malarz. Nie odebrał formalnej artystycznej edukacji. Początkowo rozwijał zainteresowania muzyczne. Pod koniec lat 50. rozpoczął przeprowadzanie pierwszych akcji artystycznych.
Jako outsider świata sztuki, Partum własnym sumptem wydawał tomiki poetyckie swojego autorstwa takie jak: "Frekwencje z opisu" (1961), "Powodzenie nieurodzaju (Zwałka papki)" (1965), "Osypka woli" (1969, zawierająca oryginalne ilustracje temperą Alfreda Lenicy), "Tlenek zasobów" (1970, we współpracy z Ewą Partum i Bogdanem Chorążukiem) i Partum (1971), okładkę do którego zaprojektował Henryk Stażewski.
Był również autorem manifestów: "Krytykosystem sztuki" i "Zasady sztuki monodycznej" (oba w 1972), "Sztuka Pro/La" (1973), "Manifest sztuki bezczelnej" (1977), "Milczenie awangardowe" (1978), "Manifest zwierzęcy" (1980), "Manifest pozytywnego nihilizmu w sztuce" (1982).
Stworzył szereg autorskich instytucji: Biuro Poezji (Warszawa 1971-1984), GalerięPRO/LA (Warszawa 1978-1984), Szkołę Pozytywnego Nihilizmu Sztuki (Kopenhaga 1986-1996) oraz Światowe Hospicjum Sztuki (1996-2002).