AZORRO
Wszystko już było I
Datowanie: | 2003 |
Technika: | film barwny z dźwiękiem, zapis cyfrowy |
Materiały: | płyta DVD |
Rozmiar: | czas trwania 11 min 26 s min |
Sposób nabycia: | dar |
Data nabycia: | 2013 |
Numer inwentarzowy: | MS/SN/V/92/1 |
Dzieło dostępne na ekspozycji: | tak |
Opis dzieła
Artyści, w scenerii ogródków działkowych i opustoszałego stadionu, próbują wymyślić temat nowego, oryginalnego dzieła, ale każdy pomysł okazuje się powtórzeniem idei z przeszłości, rozmowa nie prowadzi do żadnego konstruktywnego rozwiązania. W filmie pobrzmiewa gorzka konstatacja, iż sztuka dawno wyeksploatowała wszelkie wątki, wyczerpały się pomysły. Artyści prześwietlają własne podwórko sztuki, wskazują na rządzące nim mechanizmy i ironizują z własnej artystycznej profesji. Artysta we Wszystko już było sztukę pojmuje raczej jako supermarket form i treści, które można dowolnie zestawiać nadając im sznyt czegoś, czego jeszcze nie było. Grupa Azorro w swoich akcjach i filmach snuje metarefleksję nad sztuką współczesną, poddaje w wątpliwość sens produkcji dzieł sztuki i bada paradoksy jej instytucjonalnego obiegu.
Marta Ryczkowska (Cytat za: Korespondencje. Sztuka nowoczesna i uniwersalizm, red. Jarosław Lubiak, Małgorzata Ludwisiak, Muzeum Sztuki w Łodzi, Łódź 2012, s. 770)