Edward Krasiński
Zyg-zag. Interwencje 4
| Datowanie: | 1969 r. |
| Technika: | malarstwo olejne, instalacja |
| Rozmiar: | dług. 71 cm, śr. 1,5 cm |
| Sposób nabycia: | zakup |
| Data nabycia: | 18.05.1984 |
| Numer inwentarzowy: | MS/SN/R/335 |
| Dzieło dostępne na ekspozycji: | tak |
| Datowanie: | 1969 r. |
| Technika: | malarstwo olejne, instalacja |
| Rozmiar: | dług. 71 cm, śr. 1,5 cm |
| Sposób nabycia: | zakup |
| Data nabycia: | 18.05.1984 |
| Numer inwentarzowy: | MS/SN/R/335 |
| Dzieło dostępne na ekspozycji: | tak |
Znany był z radykalnych gestów. Do historii przeszedł jego udział w biennale sztuki w Tokio w 1970 r., na które wysłał rzeźby złożone z długich niebieskich gum. Kiedy transport opóźniał się, artysta wysłał do organizatorów teleks w alfabecie morse’a z powtarzającym się 5000 razy słowem „blue”. Taśmę tę zaprezentowano więc na światowej wystawie zamiast prac Krasińskiego. Uważa się, że była to pierwsza w Polsce praca konceptualna. Był jednym z twórców powojennej polskiej awangardy. To on dyrygował falami morskimi w Panoramicznym happeningu morskim Tadeusza Kantora w 1967 roku. Maria Morzuch