Edward Krasiński
Kompozycja przestrzenna 4
| Datowanie: | 1965 r. |
| Technika: | technika własna |
| Rozmiar: | wys. 200 cm, szer. 47 cm, głęb. 57 cm |
| Sposób nabycia: | zakup |
| Data nabycia: | 19.12.1974 |
| Numer inwentarzowy: | MS/SN/R/192 |
| Dzieło dostępne na ekspozycji: | tak |
| Datowanie: | 1965 r. |
| Technika: | technika własna |
| Rozmiar: | wys. 200 cm, szer. 47 cm, głęb. 57 cm |
| Sposób nabycia: | zakup |
| Data nabycia: | 19.12.1974 |
| Numer inwentarzowy: | MS/SN/R/192 |
| Dzieło dostępne na ekspozycji: | tak |
Znany był z radykalnych gestów. Do historii przeszedł jego udział w biennale sztuki w Tokio w 1970 r., na które wysłał rzeźby złożone z długich niebieskich gum. Kiedy transport opóźniał się, artysta wysłał do organizatorów teleks w alfabecie morse’a z powtarzającym się 5000 razy słowem „blue”. Taśmę tę zaprezentowano więc na światowej wystawie zamiast prac Krasińskiego. Uważa się, że była to pierwsza w Polsce praca konceptualna. Był jednym z twórców powojennej polskiej awangardy. To on dyrygował falami morskimi w Panoramicznym happeningu morskim Tadeusza Kantora w 1967 roku. Maria Morzuch