Edward Krasiński
Interwencje 6
| Datowanie: | 1974 |
| Technika: | malarstwo akrylowe, technika własna |
| Rozmiar: | wys. 70 cm, szer. 50 cm |
| Sposób nabycia: | zakup |
| Data nabycia: | 18.05.1984 |
| Numer inwentarzowy: | MS/SN/M/1676 |
| Dzieło dostępne na ekspozycji: | tak |
| Datowanie: | 1974 |
| Technika: | malarstwo akrylowe, technika własna |
| Rozmiar: | wys. 70 cm, szer. 50 cm |
| Sposób nabycia: | zakup |
| Data nabycia: | 18.05.1984 |
| Numer inwentarzowy: | MS/SN/M/1676 |
| Dzieło dostępne na ekspozycji: | tak |
Znany był z radykalnych gestów. Do historii przeszedł jego udział w biennale sztuki w Tokio w 1970 r., na które wysłał rzeźby złożone z długich niebieskich gum. Kiedy transport opóźniał się, artysta wysłał do organizatorów teleks w alfabecie morse’a z powtarzającym się 5000 razy słowem „blue”. Taśmę tę zaprezentowano więc na światowej wystawie zamiast prac Krasińskiego. Uważa się, że była to pierwsza w Polsce praca konceptualna. Był jednym z twórców powojennej polskiej awangardy. To on dyrygował falami morskimi w Panoramicznym happeningu morskim Tadeusza Kantora w 1967 roku. Maria Morzuch