Datowanie: | 1967 r. |
Technika: | instalacja |
Rozmiar: | wys. 320 cm, szer. 28 cm, grub. 6 cm |
Sposób nabycia: | zakup |
Data nabycia: | 25.10.1971 |
Numer inwentarzowy: | MS/SN/R/136 |
Dzieło dostępne na ekspozycji: | tak |
Datowanie: | 1967 r. |
Technika: | instalacja |
Rozmiar: | wys. 320 cm, szer. 28 cm, grub. 6 cm |
Sposób nabycia: | zakup |
Data nabycia: | 25.10.1971 |
Numer inwentarzowy: | MS/SN/R/136 |
Dzieło dostępne na ekspozycji: | tak |
Znany był z radykalnych gestów. Do historii przeszedł jego udział w biennale sztuki w Tokio w 1970 r., na które wysłał rzeźby złożone z długich niebieskich gum. Kiedy transport opóźniał się, artysta wysłał do organizatorów teleks w alfabecie morse’a z powtarzającym się 5000 razy słowem „blue”. Taśmę tę zaprezentowano więc na światowej wystawie zamiast prac Krasińskiego. Uważa się, że była to pierwsza w Polsce praca konceptualna. Był jednym z twórców powojennej polskiej awangardy. To on dyrygował falami morskimi w Panoramicznym happeningu morskim Tadeusza Kantora w 1967 roku. Maria Morzuch