Edward Krasiński
Kompozycja
Datowanie: | 1966 r. |
Technika: | technika własna |
Rozmiar: | wys. 132 cm, szer. 12 cm, głęb. 2,3 cm |
Sposób nabycia: | zakup |
Data nabycia: | 30.06.1978 |
Numer inwentarzowy: | MS/SN/R/265/1-2 |
Dzieło dostępne na ekspozycji: | tak |
Datowanie: | 1966 r. |
Technika: | technika własna |
Rozmiar: | wys. 132 cm, szer. 12 cm, głęb. 2,3 cm |
Sposób nabycia: | zakup |
Data nabycia: | 30.06.1978 |
Numer inwentarzowy: | MS/SN/R/265/1-2 |
Dzieło dostępne na ekspozycji: | tak |
Znany był z radykalnych gestów. Do historii przeszedł jego udział w biennale sztuki w Tokio w 1970 r., na które wysłał rzeźby złożone z długich niebieskich gum. Kiedy transport opóźniał się, artysta wysłał do organizatorów teleks w alfabecie morse’a z powtarzającym się 5000 razy słowem „blue”. Taśmę tę zaprezentowano więc na światowej wystawie zamiast prac Krasińskiego. Uważa się, że była to pierwsza w Polsce praca konceptualna. Był jednym z twórców powojennej polskiej awangardy. To on dyrygował falami morskimi w Panoramicznym happeningu morskim Tadeusza Kantora w 1967 roku. Maria Morzuch