Kolekcja Sztuki XX i XXI wieku

Udostępnij:
Datowanie: 1969 r.
Technika: formowanie
Rozmiar:wys. 74 cm, szer. 117,5 cm
Sposób nabycia:przekaz
Data nabycia: 23.02.1970
Numer inwentarzowy:MS/SN/R/86
Dzieło dostępne na ekspozycji:tak

Opis dzieła

W twórczości Antoniego Starczewskiego od samego początku widoczna jest fascynacja rytmem i porządkiem wizualnym. Układy dynamicznych, falujących pasów stały się jednym z jego znaków rozpoznawczych. 351924 przywodzi na myśl model górskiego pasma lub zapis drgań fali. Inspiracją dla tej kompozycji były m.in. rytmy rejestrujące procesy zachodzące w ludzkim organizmie – takie jak zapisy elektroencefalografu (EEG), mierzącego aktywność mózgu. Starczewski był związany z powojennym środowiskiem artystycznym Łodzi. Studiował w Państwowej Wyższej Szkole Sztuk Plastycznych w Łodzi pod kierunkiem Władysława Strzemińskiego.

Antoni Starczewski
Antoni Starczewski

Urodził się i zmarł w Łodzi. Rzeźbiarz. Syn Aliny z Aniołowiczów, nauczycielki dzieci głuchoniemych i Franciszka, nauczyciela. Absolwent szkoły im. Żeromskiego w Łodzi. Podczas wojny współpracował z AK, aresztowany przez Niemców. W 1946 podjął studia w łódzkiej PWSSP m.in. z S. Fijałkowskim pod kierunkiem m.in. Wł. Strzemińskiego. Studiował malarstwo, grafikę, ceramikę i rzeźbę na wydziale architektury wnętrz. Dyplom otrzymał 1951. W swojej twórczości wykorzystywał różne formy przekazu, posługując się np. splotem tkackim, pismem, formami ceramicznymi, dźwiękiem. Od 1963 rozpoczął w swoich pracach stosowanie charakterystycznego...

Inne dzieła tego artysty / artystki
Dzieła w tej samej kolekcji
Zobacz także