Antoni Starczewski
351924
| Datowanie: | 1969 r. |
| Technika: | formowanie |
| Rozmiar: | wys. 74 cm, szer. 117,5 cm |
| Sposób nabycia: | przekaz |
| Data nabycia: | 23.02.1970 |
| Numer inwentarzowy: | MS/SN/R/86 |
| Dzieło dostępne na ekspozycji: | tak |
Opis dzieła
W twórczości Antoniego Starczewskiego od samego początku widoczna jest fascynacja rytmem i porządkiem wizualnym. Układy dynamicznych, falujących pasów stały się jednym z jego znaków rozpoznawczych. 351924 przywodzi na myśl model górskiego pasma lub zapis drgań fali. Inspiracją dla tej kompozycji były m.in. rytmy rejestrujące procesy zachodzące w ludzkim organizmie – takie jak zapisy elektroencefalografu (EEG), mierzącego aktywność mózgu. Starczewski był związany z powojennym środowiskiem artystycznym Łodzi. Studiował w Państwowej Wyższej Szkole Sztuk Plastycznych w Łodzi pod kierunkiem Władysława Strzemińskiego.
