Karol Hiller
Na podwrzórzu fabrycznym
| Datowanie: | 1923 r. |
| Technika: | linoryt |
| Materiały: | papier |
| Rozmiar: | wys. 27 cm, szer. 21 cm |
| Sposób nabycia: | dar |
| Data nabycia: | 27.11.1945 |
| Numer inwentarzowy: | MS/SN/GR/138 |
| Dzieło dostępne na ekspozycji: | tak |
| Datowanie: | 1923 r. |
| Technika: | linoryt |
| Materiały: | papier |
| Rozmiar: | wys. 27 cm, szer. 21 cm |
| Sposób nabycia: | dar |
| Data nabycia: | 27.11.1945 |
| Numer inwentarzowy: | MS/SN/GR/138 |
| Dzieło dostępne na ekspozycji: | tak |
Był malarzem, grafikem, pedagogiem, projektantem graficznym, scenografem, teoretykiem i animatorem życia kulturalnego. Studiował chemię w Wyższej Szkole Technicznej w Darmstadt, budownictwo w Warszawskim Instytucie Politechnicznym i malarstwo w Ukraińskiej Akademii Sztuki w Kijowie, gdzie zetknął się z bizantyńsko-ruską tradycją malarstwa, która wywarła, zwłaszcza na początku, silny wpływ na jego prace. Po osiedleniu się w Łodzi w 1921 roku, pod wrażeniem „naturalnie” futurystycznego i kubistycznego miasta fabryk, zaczął tworzyć kompozycje abstrakcyjne z użyciem quasi-maszynowych i przemysłowych elementów. Od 1928 roku, zainspirowany...